27 May 2009

dennis


detta måste vara den bästa onsdagen sedan urminnestider! onsdagar är den eviga förbannelsen som infaller mitt i veckan. jag vaknade och var skitnervös för tandläkaren imorse, så rädd att jag nästan skallrade tänder alltså (det var väl inte sant). jag var inte rädd för något annat än för de sjutusen hålen jag aldrig skulle ha råd att lappa. och sen hade jag tokdåligt samvete för dessa hål, eftersom de högst antagligen berodde på min överdrivna och ohämmade chokladkonsumtion. jag menar, mängden socker mina tänder får kriga mot varje dag är ofantligt stor. fastän jag försöker så blir jag inte bättre på att avstå från chokladen coh tänka på annat, ohnej.

i all tandläkarstress imorse, glömde jag mitt mellanmål hemma. och lika bra var väl det, eftersom jag även glömde tandborsten hemma. att gå till tandläkaren med skitiga tänder = vemfangördet. när jag hängt och slängt och städat som en dåre för att vara klar tjugo minuter tidigare än vanligt för att hinna till tandläkaren i tid, så ösregnade det. jag höll mina tummar och tår för att orspråket "en vacker dag" skulle stämma in på mitt tandläkarbesök (="en vacker dag kommer alla dina tänder ramla ur munnen på dig när du äter så mycket godis"). jag var dock så satans hungrig att jag var illamående, och trodde inte på att jag skulle kunna springa till tandläkarmottagningen utan att svimma. dessutom hade jag på känn att tandläkaren skulle kolavippen när jag öppnade min käft och lät acetonstanken strömma ur gapet. jag kilade in via en en butik och köpte i all hast en chokladstång för lite emergencyenergy OCH ett paket tuggummi. efter att ha snabbkilat och gnagt på chokladen lite grann, fick det räcka och jag slängde in ett tuggummi i munnen för att rentvå den från all choklad. jag fick panik över att alla mina tänder skulle vara klibbiga och chokladbruna trots tuggummit, och slängde in ytterligare två dynor i gapet. och tuggade på som en galning, tuggummit blev en stor klump i min mun som inte ens gick att tugga och jag höll på att både kvävas och kräkas.

tandläkarbesöket (jag var 12 sekunder försenad) gick dock HÖGT över förväntningarna. JAG HADE NOLL HÅL! NOLL! och utmärkt tandhygien, trots chokladen fem minuter innan. jag hade kunnat ge tandläkaren en puss! mina tänder är fortfarande övertäckta av den vidriga fluorkrämen som sätter sig som lim på tänderna, och jag fick inte äta på två timmar efter fluorbehandlingen. jag försökte sova bort den största hungern, och det lyckades rätt väl. sen slukade jag i mig i princip allt ätbart som fanns i köket.

fast jag vaknade till att jussi kom hem, och pussade på mig tills jag fick upp ögonen. "du är den bästa och vackraste kvinnan och jag älskar dig mest av allt i hela världen!" sa han och gav mig en fin silvrig presentpåse. åh vad jag blev glad! "och du var ju så duktig som inte hade några hål heller" tillade han. haha, precis som när man var liten och man fick 5 mark av mamma för att borstat tänder duktigt och tandläkaren var nöjd!

den här sköningen låg i presentpåsen. mmm så den doftar gott!


gött. nu ligger den bättre hälften av veckan framför fötterna. imorgon är det nästan sovmorgon och i helgen ska jag äta mig sjuk på all gräddtårta och alla småkakor. det kan ni skriva upp.

No comments:

Post a Comment