24 May 2009

end of week

denna helgen har gått i ett så snabbt nafs att det är alldeles jättesorgligt. tur att det om fem dagar är fredag igen. TUR! igår drog jag mig alltså ner till helsingfors och försökte hitta mig några fina festkläder och några bra examens- och studentpresenter. jag kom dock hem, sex timmar senare, och hade med mig en h&m-kasse med en liten ynklig kofta i. för 9 euro. ja det är fanimig tragiskt.

under tiden som jag gick omkring i huvudstaden, var jussi och sprang ett halvmarathon i tusby. han kom hem, ganska trött, men med en fin pokal för tredje placering under armen. duktig pojke! igår kväll satt vi och drack jordgubbsbål och åt ostchips och vindruvor hos ett par vänner. och spelade alias. av fyra stycken spelare var två stycken dåliga förlorare, haha. inte jag förstås. jag avskyr sällskapsspel och är alltid inställd på att förlora i dem. det gjorde jag igår också. jag var lugn på bålfronten och fick hangover innan vi gick och lade oss, tio i fyra! men jag mådde finafisken imorse istället.

den kommande veckan ska jag alltså utföra mission impossible och hitta festkläderna och alla fina gåvorna (GE MIG TIPS!!!). och nu ska vi fortsätta denna korta söndagskväll med en beck-film. det är fjärde kvällen i rad vi hyr en ny beck. de är ju rentav fanastiska! fast gunvald larsson är nog vår bästa favorit ändå.

No comments:

Post a Comment