6 May 2009

en ledig dag i sänder


se på den här stackars kyckligen! det är jag, jag! ena ögat hänger endast halvt med, nästan på underläppsnivå. och ena foten sitter bak i nacken och det lilla gula dunet hade bäst före datum för tio år sedan, och någon har dreglat massa chokladdregel över hela hönan (denna fann jag i ett av mammas påskgräs i år, uppdatering på kyckligfronten needed). jag menar, jag tror att det känns såhär att ha opererat bort toncillerna eller svalt en kniv och misslyckats. men jag har bara en naturligt ond hals. ändå har jag druckit mycket te och ätit mycket extrakrämig chokladglass.

igår var förresten en legendarisk dag. jag kom mig ett steg högre upp på kvinnlighetstrappen igen (senast jag tog ett steg var när josefine lackade mina naglar, fast det börjar vara ett tag sen)! ja alltså, jag såg mitt första hela avsnitt av Sex and the City. fabulous. jag är inte helt övertygad, men jag kunde försöka mig på det igen.

fast om jag tjänade ett nytt kvinnlighetspoäng på det där, så gjorde jag nog en hundra-minus-poängare häromdagen: jag såg en hel 1 & 44 h lång TopGear dvd! såhär står det ungefär på baksidan av fodralet: "TopGear handlar bara om två saker: Feta bilar och hög fart! ... trycka gasen i botten på de nyaste, snyggaste, snabbaste och mest heta bilarna eller berättar den nakna sanningen om en familjsedan...". får jag lova att känna mig ledsen.

No comments:

Post a Comment