28 May 2009

open air


idag är jag nästan gladast i världen för att vi varit skitduktiga och städat rent lägenheten. sen är jag också glad för att min hud doftar så gott av gåvokrämen. och så är jag glad för att jag har lönedag imorgon. och för att min sambo är en sån snäll man. och för att min mamma är så snäll hon med. och för att alla träden blommar så tokigt vackert överallt. och för att jag fick inträdesförhörsbrevet jag väntat på i en evighet idag och nästan gett upp hoppet om. och för att min syster blir student på lördag (och såklart för att det innebär att jag ska få äta så mycket godsaker från kalasbordet!). och för att vi fått en bra kattvakt och slipper ta med oss katterna på alla festligheterna. och för att vi åt resterna av gårdagens hemlagade mycket lyckade pizza och intog en stor dos av martin beck och gunvald larsson. vad mer? ja! jag hittade en cd med håkan hellström jag köpt för länge sen men aldrig lyssnat på. det var ett väldigt bra fynd. sen är jag så glad för mitt lyckade tandläkarbesök fortfarande. nu: te, sedan: sova! och imorgon är det fredag. finemang!

No comments:

Post a Comment