1 May 2009

man mår som man förtjänar

hej och glad första maj! jag sitter inomhus och känner mig väldig rastlös. jag lider av enorma hungerskänslor som jag försökt bota med olika saker man kan äta. just nu avverkar jag en liten portion glass, men jag har redan hunnit äta både frukt och kex och och riktig mat (och frukost såklart) under de knappa tre timmar jag varit vaken. ganska törstig är jag också. min sambo ligger under täcket och sover bort dagen, efter att ha tillbringat sin sena natt och arla morgon på badrumsgolvet. du skall icke sparka på honom som ligger, men jag hade hemskt stor lust att lite ilskat stöta min fot i den däckade manskroppen, när jag efter otaliga försök att få honom till sovrummet ändå inte lyckades.

hm, igår hade vi noll planer inför kvällen. vi handlade ganska mycket mat, kom hem, gjorde ganska mycket mat och satt därefter och rullade tummar i soffan. slutligen tog vi tåget till tavastehus, där jussis bror bjöd på lite shottar på en liten pub. därefter kilade iväg till denne brodern, lyckligtvis höll hans fru A till hemma hos dem och jag blev inte tvungen att spendera min ikväll i de suputa brödernas sällskap. fastän min kropp var nästan alkoholfri, förutom de där shottarna, så ställde A till det på ett annat vis. av tonic och jordgubbssprit gjorde hon några extremt starka drinkar åt mig, som gav mig en redig halsbränna. och... en ny personlighet. långt efter midnatt skulle vi ännu ut på en krogrunda, lyckligtvis fick min käre man för sig att han mådde skitilla och ville genast åka hem utan att dricka något eller på annan vänster vara social. eftersom att det var meningen att vi skulle sova hos hans bror, och eftersom det sista tåget redan gått, ville han hemskt gärna, i den kalla natten, ställa sig i den kilometerlånga taxikön och betala 60 euro for a ride home. attraktivt. inte.

gårdagens heliga mat. jag har nog all rätt i världen att vara lycklig över att jag lyckades med de fyllda paprikorna. ja, allt eftersom jag är den sämsta kocken i världen. men fyllda paprikor alltså, och en grekisk potatissallad med tzatziki och fetaost. smarrigt, mama!

tavastias vackra kvällsvyer

jag förstår att in får ut väldigt mycket av den här bilden. mycket kickar. att ni nästan blir chockerade och övervällda över hur artistisk och personlig den här bilden är. och hur duktig fotografen är sen. och hur naturligt vacker och nykter modellen är. hurra!
man mår som man förtjänar, kort och gott. jag är vädigt sugen på pizza.
imorgon är en ny dag och idag är en ny kväll, hurra igen!

No comments:

Post a Comment