5 May 2009

ondt i halsssen




jag sitter hemma och känner mig förfärligt svag i kroppen. imorse vaknade jag till att köksfönstret stått öppet heeela natten, och min hals hade legat i draget = jättetjock sak i halsen som skavde och gjorde ont, kanske en kaktus, kanske en motorsåg, kanske en hemskt benig liten piraja. när jag skulle bestämma mig för vad min frukost skulle bestå av, vällde illamåendet över mig och jag försökte knapra på lite morötter och vindruvor. jag FÖRSÖKTE (faktiskt) också mig på en liten och taning smörgås, men mina hals, som led av refluxer, ville inte ens ha vatten. iväg med mig till jobbet i alla fall. tre timmar senare, efter ett trendigt utövande av kräksreflexen, återkom jag med en stämplad lapp om sjukskrivning. nu är det ju ingen typ av influensa jag har ändå, tänkte jag och kom hem och var glad över att få ta en riktigt lugn ledig dag imorgon. nu ville inte gud ge mig så mycket nöje, utan jämnade ut situationen med att ge mig feberfrossa och huvudvärk, så fort illamåendet gått om. TACK! jag ska härmed genast gå och lägga mig och powernappa tills prinsen kommer hem från jobbet.

(igår tupplurade vi också. för att orka se finland-canada matchen som gick igår. eftersom vi brukar gå och lägga oss runt halv tio (HAHAHAHAHAHAHA) så var tuppluren behövlig då vi vakade hela varvet till kvart i tolv igår. kvart i tolv alltså! jag gillade inte matchen, fastän den slutade med att finland vann, egentligen. men inte egentligen. äsch då.)

1 comment:

  1. när jag jobbade gick jag också o la mig oförskämt tidigt. men det var bra. de kvällar jag jobbade till 22 var jag typ dagen efter.

    varför skriver jag om mig i kommentaren förresten? som om det är så kul för dig att veta när jag gick o la mig? hm.

    ReplyDelete