7 March 2010

chickens ahead

åh jag älskar helg. jag älskar att chilla och jag älskar att inte behöva göra ett dugg förutom att göra det som man känner för. jag vaknar alltid innan innan halv nio om chillmorgnarna, men jag gillar att ligga kvar i sängen i flera kvarter till och jag gillar att man kan vakna till att hela lägenheten badar i morgonsol och jag gillar att man kan gå upp i lugn och ro och fixa frukost i lugn och ro och sitta i soffan och cruncha i all evighet. allt detta tillsammans med herr johansson såklart. han är en sådan bra typ och det är inte riktigt klokt hur mycket jag tycker om honom.

eftersom det inom lagom snar framtid är påsk, så har det också varit på tiden att få in påskgodis i butikerna. dehär marabous chokladägg med cremefyllning ni vet, de var slutsålda på nolltid i alla butiker häromkring förra påsken och jag var jättejättejättejättejätteledsen. det blev ingen riktig påsk! som jul utan julgran! som tårta utan grädde! ja, man fattar. och i prisma var de jäklarna redan slutsålda, på tågstationen i böle kostar de mer än ett egnahemshus typ, men igår fann jag dem! på en hylla längst ner under och bakom allt annat påskgodis. min påsk är räddad. det gör inget om världens undergång kommer i veckan, i'm ready.

jag dammade av kameran på hyllan för att ta ett enda yttepyttefoto på det lilla chokladägget, resultatet blev minst sagt oseriöst och misslyckat, inte minst tack vare kattkrakarna som också fann stort intresse i de prasslande små färggranna tingestena.

påsk4
påsk
påsk3
påsk2

2 comments:

  1. haha vilka mysiga och fina bilder! älskar dina nyfikna katter :)

    ReplyDelete
  2. Jessica/acissey15 March 2010 at 16:35

    du är duktig på att fota, don't you forget!

    ReplyDelete