20 March 2010

pancho

rude

vår dator söndrades. mycket. för ett tag sen. igår anlände vår nya dator som endast kändes som ett myrslag under bältet i den här lilla teenyweenykonkursen, hmmm-m. dock är den väldigt fin och helsvart. och den är också jättesnabb och hypertystlåten i jämförelse med det gamla åbäket. en god investering trots att tajmingen inte kunnat skita sig mer. men det är grejer som det här som utgör livets salt, som ger lite spänning i en tråkig tillvaro! wohooo!

med den gamla datorn försvann även photoshop och det kommer antageligen dröja ett tag innan det dyker upp på den nya. därmed har jag liksom inga bilder nu heller, eller ja alltså, om jag inte hade bilder tidigare heller så har jag under dessa omständigheter nått den absoluta nollpunkten.

igårkväll hade vi ett par vänner här som underhöll oss. det blev lite fartfyllt mitt i natten och började träna inför ett marathonlopp och sprang krutet ur mig och halvdog lite grann. därtill dog jag lite mer när mitt småvingliga tillstånd ville avnjuta ett stycke grillmat, och det var sagt och gjort tills förståndet hann ikapp mig och pommesportionen med all majonnäs och saltgurka (alltså fyfan, det är ju inte ens gott för att ens tala om hur saltgurkan smakar i käften även 12 timmar senare) fick avnjutas av nästa person i ledet. imorse vaknade jag halv åtta efter att ha slumrat till i cirka tre timmar. givetvis ville resten av människorna sova till omkirng klockan elva, så jag drog på mig kläder och tog en morgonpromenad och handlade frukost. jag har typ träningsvärk efter one-night-out, kan säkert tala för sig om i vilket skick min fysik är.
nu.är.jag.trött.kan.knappt.tänka.själv.

ifall ni vill aktivera era hjärnor på hög nivå (not) så kan ni alltid se på naturdokumentärer på yle tvåan! vem fan ser på yle tvåan?! jo, jussi! nyligen visade dom alldeles fasligt små apor med tefatsögon som satt på en liten sten i det värsta snöovädret. det var väldigt rörande, sen filmade dom i-like-to-move-it-move-it-madagascar-djur som var fullt upptagna med att föröka sig. inte rörande.

No comments:

Post a Comment