13 March 2010

spring i gångarna

alltså tjenare, som vanligt är jag i sjunde himeln eftersom det råkar vara lördag och helg fullt ut just nu. imorse vaknade jag nån gång när solen börjat gå upp till att katterna förde ett förfärligt oväsen, men var så trött att ja knappt kunde öppna ögonen. efter något som kändes som en tusendels sekund vaknade jag till att jag höll på att skita på mig av förskräckelse. hiphopgrannen och hans kompisar hade kommit till vår trappa på efterrejv! LUGNA PUCKAR! hiphopgrabben skruvade upp volymen på sin kolossala stereoanläggning till max och basson fick betongen i väggarna att både skaka och eka, och man kunde urskilja vart endaste ord i den värdelösa finska hiphopmusiken (OBS DET LIGGER ALLTSÅ EN VÅNING MELLAN OSS OCH HONOM!!!). klockan var dock nio vid det här laget! efterrejvet pågick bara ett tag, 10 minuter kanske, för sen fortsatte den glada skaran blåkulladjävular till nästa destination.

efter ett tag när vi låg i sängen kom vi ändå på att det var skönt att vakna såhär tidigt och inte sova bort halva lördagen. därför tänkte vi möjligen köpa blommor och baka chokladkaka åt honom som tacksamhetsgest för väckningen idag.

vad mer, jag frågade jussi igår vad han ville göra i helgen. han sa att han ville vinterhajka. vadå, frågade jag, vadå vinterhajka, sova i tält och grilla korv eller? EXAKT, sa han. han vill gå ut och bruka sin allemansrätt, göra upp en brasa i vildmarken och grilla korv. men inte tälta. för upplysning så avskyr jag hajk och att göra upp brashelveten och det jag allra mest avskyr är troligtvis grillad korv.

om inte jussi ångrar sig och istället föreslår att vi ska gå och se alice i underlandet på bio eller så, så har jag för säkerhets skull sagt upp kontakten med den där friluftsclownen tills vidare. när han försöker få kontakt med mig vänder jag markant på huvudet och kniper ihop både ögonen och läpparna. eller kanske jag överdriver lite grann nu, men ändå.

sjul3

sjul2

sjul1

No comments:

Post a Comment