25 March 2010

trade

grain
grainess

jag är så otaggad inför den här skoldagen. det vore till och med roligare att gräva en syfteslös grop i marken i tio timmar framåt. som man kan förstå så sprudlar jag inte av entusiasm. trots att jag tänkte ta mig till karis med det billgare tåget i ordningen klockan tio, försummade jag sovmorgonen med att stiga upp och äta frukost klockan sex, igen! man känner sig som en bra och rentvådd människa när man stiger upp den tiden på dygnet för att påbörja dagssysslorna. och därtill måste/ kan/ får jag äta lunch under de kommande minuter innan tåget går! fräsch tid att luncha på, men om jag ska stå ut med en halvgalen lärare som nu i eftermiddag ska hålla den sista fotohistoriakursen för i år, är det nog bäst att jag inte är ett hungrigt monster med tendens till både aggressiva blodsockerfall och grinigt hungerhumör. för all säkerhet.

No comments:

Post a Comment