21 March 2010

sleepless

minne3
minne2

tipset värt miljonen. när jag var liten brukade mamma droppa lavendelolja på örngottet. det har avslappnande effekt och det hjälper lite grann om man inte kan sova. dessutom doftar det förfärligt gott, så även om man inte längre har sömnproblem, är det ändå guld att ligga med en bra söndagskänsla i magen och borra huvudet i en kudde som doftar lavendel. hett tips nummer två: bara droppa lite olja på kudden, två droppar eller så, annars kan doften bli så ihärdig att man kanske inte kan sova / andas alls.

3 comments:

  1. hej att ja har ett väldans bra tips om man int kan sova: en eller två atarax. de e ju ångestmed för tusan och de funkar allti. tyvärr e de ju triangeln på det å du får int jobba å sånt, men ta e tablett å du sover tre dygn. garanterat.

    hälsningar josefine, big fan of atarax (å jag skulle säkert klassas som en missbrukare då, men sover gör jag iaf)

    ReplyDelete
  2. angående flickan från ovan som du kommenterade om i min blogg! ta och se den, absolut :) den är himla sorglig, men finfinfin.

    ReplyDelete
  3. Jessica/acissey28 March 2010 at 02:46

    haha gillar kontrasten mellan din lavendel och första kommentarens sömnproblemslösning atarax. puss. fattar inte hur du kan vara så smal(mager) när du skriver om choklad så ofta(och äter den med, i suppose). tipsa mig? ja. tack. på förhand.

    ReplyDelete