9 March 2011

tänk på kvinnodagen så att du helgar den

fettis

jag hade i princip missat att det var fastlagstisdag igår, jag trodde nämligen den inföll förra veckans tisdag?! men det gör inget, jag fick mig en stor ranson fastlagsbullar strax innan resan! jag åt plättar igår istället, med socker och hallonsylt (note to self: fastlagsbullar utan mandelmassa funkar lika dåligt som plättar utan grädde) (fast jag medger att produkten på bilden ovan innehåller både sylt och mandelmassa och grädde, fastän jag egentligen dissar sylten, hehehe). och pussade på katterna såklart, som jag saknade dem när vi var borta! fast de hade det lajbans såklart, hemma hos familjen i österbotten. lillasyster hade matat i åke ost och lekt med katterna dagarna i ända, så jag antar att de var besvikna över att komma hem till det snåla hushållet där katterna inte blir erbjudna ost och där det inte finns trappor, våningssängar och spännande skrymslen att härja fram och tillbaka i (och inga partygömmor fulla med garnnystan - sysselsättning för hela slanten). hehe.

kits

och så kvinnodagen igår förstås! en fantastiskt fantastisk kvinna (förutom min mamma såklart) är Nina Ruthström. det går att spendera dagar på att bläddra igenom hennes blogg och hennes kloka skrivelser. speciellt intressant att läsa är kategorin feminism/genus/jämlikhet. som grädde på moset bjuder hon på kalasfint bildmaterial (glöm inte kolla kategorierna foto, hus & hem och bakverk/sött!).

the inspirerande kvinna nummer två i samma anda som föregående är Lady Dahmer, klick-klick! läs exempelvis hennes 30 dagar - 30 inlägg, så är ni väl på det klara med vilken bra, rolig och inspirerande person hon är. mycket läsvärd text finns också i kategorin vegetarian/djurrätt, och givetvis i kapitlet feminism/genus. så! läs och inspireras! läs och beundra!

No comments:

Post a Comment