8 March 2011

att landa lätt

trip3
trip2
trip1

hemskt mycket hej till omvärlden igen. jag är åter hemmastadd och har sovit ut den största delen förlorad nattsömn. jag har i cirka tio dagar ätit bakelse på bakelse på choklad på sötsak på kaka, och när jag inte crunchat sött, har jag druckit läsk (alltså det är inte mitt fel, bakelserna och bullarna och croissanterna bara svääämmade över i hyllorna och kostade ingenting ungefär, och läsken kostade bokstavligen i-n-g-e-n-t-i-n-g), så nu väl hemkommen till landet där läsken är radikalbeskattad och där croissanterna och bakelserna kostar skjortan i jämförelse, har jag fått ta en redig kamp med sötsaksbegäret. jag tror nästan jag måste checka in på nån sorts klinik för beroendeavvänjning (jag kan ju inte fortsätta såhär, eller kan jag?).

men ja! jag är vansinnigt glad över att få vara hemma igen, jag var nämligen bombsäker på att jag flyget skulle crasha och att jag skulle komma hem död. så läget är ju faktiskt inte så illa! resan dit, väl framme, och resan hem är särskilda historier var och en för sig. och jag ska bara sova lite till, gå igenom ett och annat ton skitig semestertvätt, bläddra igenom alla foton samt komma överens med tanken om att vi spenderat vår årsbudget på en resa till spanien, hahahahahahahaha, i mars och början av året till på köpet... men sen ska det komma mera bilder och historier och redogörelser om flygplatser, bussresor, (turistdiarré,) biläventyr, drinkar, restaurangmat, citronträd och... you name it. på återseende!

(jo förresten, vet ni vad som är det bästa med det här finländska landet med dom lagom fula landskapena? jo, citymarket! fastän det ska vara så bövelens dyrt i jämförelse med medelhavsbutikerna, så måste man gilla det helt galna utbudet på godis. och berlinermunkarna. och det mönstrade toalettpappret. och osthyllorna. och pastaria-pastan. och hälsans kök-produkterna. och den laktosfria ekologiska mjölken. och de tusen och en varianterna på cider och lonkero.)

No comments:

Post a Comment