17 October 2008

beautiful day!

i'm back home, luspank, hungrig, genomfrusen och lite ångestfylld. i tavastehus var det mörkt som i graven när jag anlände, av nån anledning. jag strosade runt på den döda gågatan ett tag, tills klockan var lämpligt mycket för anmälning till mottagningen.

en mycket munter farbror doktor som föreslog att jag skulle samla lite kilogram runt höfterna (????!) och att jag skulle tänka om två gånger ifall jag ville skaffa barn i senare ålder (!!!!!!!!!?). jaaaaamen givande samtal! min tid hos denna doktor kostade mig tio minuter. OCH DOM TIO FÖRBASKADE MINUTERNA KOSTADE MIG 110 EURO! h-u-n-d-r-a-t-i-o e-u-r-o EFTER folkpensionsersättningen! jag blev lite kallsvettig vid betalningstillfället, eftersom jag absolut inte var säker på om mina pengar skulle räcka till eftersom jag satt mig in på ett betydligt mindre summa pengar, varpå situationen skulle bli bra pinsam för min del. oh herregud. men efter lite pusslande med bankkort och kontanter fick jag kvittot i handen och stegade ut. och hade inte pengar till varken fika eller H&Ms fina klädplagg ELLER TÅGBILJETTEN HEM. jag var tvungen att bita mig i stenhårt i läppen för att inte få igång en liten och hejdlös gråtattack mitt på tavastehus' torg. jag ringde min snälla prins som genast lovade hjälpa. så efter lite om och men, är jag nu hemma i tryggt förvar.

jag borde byta om och cykla iväg till jobbet, men jag har fanimig verkligen inte lust. jag vill ungefär bara dra täcket över huvudet och ligga kvar där under resten av helgen.

2 comments:

  1. men vadfan! DET ÄR JU RENA RÅNET! vad arg jag blir!!!

    ReplyDelete
  2. Hej! Japp, min blogg är nog kvar :). Om du vill hålla koll på hur många som läser din kan du registrera dig på sitemeter.com. K //sam

    ReplyDelete