31 October 2008

orange friday


det öser ner vatten. det ösregnade igårkväll när jag cyklade till jobbet, det ösregnade när jag cyklade hem, det ösregnade när jag cyklade till jobbet imorse, det ösregnade när jag cyklade hem, det ösregnar nu... tjohej vilket väder, gråare än såhär kan det nog inte bli liksom. och snö, SNÖÖÖÖ, när får vi snö? jussi är också hemma, och nu blir det att åka och handla strax. denhär dagen har haft ett magert och fagert innehåll: battery stripped i repris! tur att det är sista kvällen nu, och att man får sova imorgon.

gårdagens stadsvisit blev ganska okej, och resulterade i ett par benettonjeans för en struntsumma pengar (tio euro!). de är ganska så jäkla slim&fit och jag får gå och hålla in magen och låta bli att andas framöver, men hope we'll cope! och en vanlig violett logo-tröja. snygga höstfärgen liksom! och på bokhandeln sålde de kokböcker för 3 euro styck, så då var det bara att passa på. och sen, när jag kom hem stötte jag på brevbäraren som höll på att (utan framgång) trycka in ett tjockt paket i brevinkastet. min gröna adidas-hoodie, den var varmt välkommen, kan jag säga! den ropade jag hem på en nätauktion förra veckan, så den är gammal, men fortfarande i gott skick, och har en bra färg.


men nu blir det nog citymarket next. jag hade haft lust att skära ut en halloweenpumpa idag, men jag jobbar ju ändå ikväll, till lite senare än vanligt idag förstås, så jag får ju inte mycket ut av den. fira halloween? det är maskerad på en krog i stan, men jag tror nog inte det blir av. med tanke på hurudan vecka som ligger bakom, kommer jag antagligen stupa redan efter första groggen, hehe.

1 comment:

  1. :) angående om jag sover för lite: ja, det gör jag, för jag blir oftast jättepigg klockan åtta på kvällen ungefär och sedan kan jag ligga vaken i sängen till typ halv två. sedan är jag jättejättetrött på morgonen och somnar på lektionerna.. har kanske blivit en ond cirkel då jag somnar för sent. nåjo.

    jättefin svartvit bild med regndroppar på fönsterrutan :). ha det så bra! //sam

    ReplyDelete