7 October 2008

tisdag

jobbet igår gick väl mycket bättre än förväntat. jag dammsög antagligen sjutusen hektar golvyta med en dammsugare som var uppackad i en ryggsäck och vägde ett ton och skavde sönder hela ryggraden på mig. men det var chill, jag hade en arbetskollega med mig, så vi fick det fixat på bara tre timmar, och jag var hemma alldeles i tid och så, och hann umgås med prinsen med. vi städade på en fabrik som hanterade dun och fjädrar, tillverkar dunjackor och kuddar och täcken av dun och så. hela matsalen och alla toaletter och alla hörn yrde av dun: what a job att dammsuga liksom! om vi antar att en förpackning rentvättad dun hade fåtts ihop av ett tusental fjäderfän, dammsög jag liksom bara sådär upp tiotusen fåglar igår! ohmy.

idag vaknade jag (för femte morgonen irad) till att jag hade ont i magen. och ont i ryggraden, men detta av förklarliga skäl. hoppas jag snart skulle få något svar på det onda i magen... därtill är det tredje natten i rad jag vaknat till alldeles förfärligt smärtsamma sendrag i båda vaderna. vad beror detta på?? jag kan ju knappt gå idag, utan måste halta. ute är det såklart fantastiskt promenadväder, och jag skulle vilja komma mig ut innan jag ska iväg till jobbet. och dessutom fick jag sendrag i tårna igårkväll också. det är mystiskt och allt annat än trevligt.

meeen den här förmiddagen har jag hittills spenderat tillsammans med mina busiga kittysar och lite doris kex, och fortsättningen på dagen verkar se ganska liknande ut, hehe. och min syster fyller 18 idag, grattis och hurra till lilltejen :)



bad kittys 1 & 2


världens godaste kex!

1 comment:

  1. åh vad skoj att höra ifrån dig! du borde sno med dig lite duntäcken hem från jobbet, mys!

    ReplyDelete