29 October 2008

tre passande pass

tack och lov att den här veckan framskrider i en såhär snabb takt. det är ju redan onsdag! happy times!

imorse var det väckning 04:55. det är ofattbart surt att lägga sig närmare halv ett och stiga upp fem i fem och låtsas som att världen är en rolig plats att leva i. men okej; nu gäller det att inte klaga. jag har ju trots allt något att göra och behöver inte sitta och gå under av ångest mellan fyra väggar (=happy times igen!). igår kväll och iförrgår kväll jobbade jag flitigt på livsmedelsbutiken tillsammans med småtjejerna. jag trodde faktiskt att de var fysiskt mogna 14-15-åringar, tills det igår framkom att alla redan börjat bilskolan och fyller 18 inom det kommande halvåret. CHOCK! en av dem är halvrysk och talar världens skojigaste accent med en speed på cirka 1.000.000 ord i sekunden. en annan klär sig i knallrosa jeans (VEM köper knallrosa jeans...??) och den sista, S,... you name it.
S: ÅÅÅÅÅÅÅH VAD ROLIGT! i helgen blir det hemmafest hos MIG, för mina föräldrar åker till asien imorgon!
de två andra tjejerna: WEEEEEHOOOOOOO VAD RRRROOOOLIGT! *överlyckliga*
en av de två: ska de till thailand eller?
S: nej, de ska till gran canaria.
*lång tystnad och "what the duck" stämplas i allas pannor*
en av de två: kanarieöarna ligger ju inte i asien..?
S: nähä, men vad spelar det för roll. eller just det, det ligger ju i afrika. vad pinsamt!

hursom, imorse infann jag mig på samma butik klockan halv sex och skrubbade golv för det jag var värd. och imorgon med. och på fredag. om en och en halv timme blir det att städa ett snabbpass i stadshuset, och ikväll blir det att skrubba mera golv på samma butik.

JÄTTEORÄTTVIST. och här hade vi ju planerat in en rolig lördag i tammerfors, loppisshopping och gina tricot och indiska och skoaffärer och allt det där - tills någon vänlig själ idag påminde mig om att allt är stängt på lördag = alla helgons dag. så lördagen i tammerfors är alltså avbokad, och jag ville så gärna flytta det till fredagen, men är jag ledig en enda kväll denna vecka? svar noep. tur att min snälla lilla pojke köpte hem en ny tröstande krambjörn åt mig för ett par dagar sedan: en toffifee christmas edition ask! den tjoande layouttomten hade nog förtjänat att vara med på bild, but not this time.



dessutom: iförrgår kom den första efterlängtade julkatalogen på posten, och det var HobbyHall som var först ute med att bjuda på denna lycka i år. och hur länge hann jag glädjas åt att det snart är jul, innan H&Ms VÅRkatalog damp ner i brevinkastet och smälte all fantasisnö på momangen? japp, sådär 24 timmar. hallå, det är ju för fasiken bara oktober ännu och ett halvår kvar tills det blir vår. dessutom gillade jag inte vårkollektionen speciellt, den var mest bara tråkig och lite ensidig. mansavdelningen såg däremot trevlig ut.
BUT I'M A LADYYYY! (little britain imitation)


i tid och otid, H&M

No comments:

Post a Comment