12 October 2008

halloumiost till folket

torsdagskväll har redan hunnit bli söndagskväll, fort har det gått. firandet av lillasyster gick bra, och det var absolut fantastiskt att träffa familjen igen. krogkvällen på fredag blev dock mycket lugn; värdens taskigaste band infann sig på scenen och spelade finsk schlager *wohoooooo!*. haha, till slut blev det så illa att jag höll på att börja grina... då var klockan två, och vi beställde taxi hem. maten var åtminstone himla god, trots att den vegetariska menyn inte var något att hurra för. tre olika vegealternativ, varav en var pizza och en annan kantarellfylld ugnspotatis. jag tog vegestek med halloumiost på salladsbädd. osten var det godaste jag smakat på ett bra tag: MYGOOOOOOD VAD DEN VAR GOOOOOOOD! starkt saltad och till konsistensen lik mozzarellaost, men smakade ändå (svagt) getost. jag var mycket nöjd med maten! till maten drack jag vatten, och på maten drack jag en varm lumumba och följde min mors exempel. den varma chokladdrinken var sådär halvgod, men smakade förbaskat starkt av konjak. fy fasiken. det gillar jag verkligen inte!

vi kom hem igår runt nitton, sen låg vi kvällen hemma i vardagsrummet med Js bror, som varit hos oss och sett till katterna medan vi var uppåt i landet. vi såg "son of rambow", som var en rolig familjefilm, och åt ostbågar till (nästgodaste chipsen efter alla dessa år av ostbågsfobi, haha). ikväll har vi crunchat tortillas och sett idol och BB, söndagskvällen har alltså varit finemang och jag är mätt som en tortillaplätt. imorgon har jag 2½ timme jobb (värt?).

nu blir det tandborstning, och därefter dykning ner i rena lakan med världens bästa man.
och all kärlek till familjen. vilken bra helg jag haft :)

No comments:

Post a Comment