25 February 2009

en till fastlagsdag, hurra!

jag har fått två så förfärligt fina paket på posten, ett igår och ett idag. jag älskar nätauktioner. jag har tillbringat min lediga eftermiddag däromkring, och spanat in massa fina saker jag möjligtvis vill lägga bud på. vi får se. jag är ju inte gjord av pengar heller. men det glömmer jag ibland. eller allt som oftast, alltså.

därtill har jag firat fastlagsonsdag här vi datorn. bullarna jag bakade igår lyckades faktiskt - men den lilla niten: jag underskattade storleken på de ojästa bullarna lite grann... när jag tog dem ur ugnen var de ENORMA! alltså vi snackar storleken av en xxl-hamburgare ungefär! jag gjorde några hjärtformade också, som jag fyllde med mandelmassa och grädde och åt. vid datorn. sorgligt nog hade grädden för sig att den inte skulle sitta i vetebrödet utan på tangentbordet istället. himla typiskt, för vilken jävla röra det blev av det! men kissen blev glad och lapade i sig grädden (som var laktosfri, för att rädda min egen heder) och jag stoppade den inte eftersom det underlättade mitt få-bort-grädden-från-tangentbordet-även-mellan-tagnenterna-jobb. jussi kommer bli skitarg. ifall han vill köpa nytt, tänker jag enbart gå med på att köpa det från LIDL, för det kommer han aldrig gå med på och då har vi det dilemmat ur världen. no new one needed.

nu ska jag leka med kameran lite grann för att få bild på mina finfina paket som den snälla brevbäraren kommit med.

No comments:

Post a Comment