19 February 2009

a snowy thursday

min sista sjukskrivna dag börjar nå sitt slut, och jag har mest ägnat min tid åt mitt långvariga läsprojekt Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Guo. nu kan jag förstå att den inte låter så värst intressant, men det var den faktiskt, bra och skojig på ett ganska fint sätt. jag hittade den i en reakorg i höstas, så inte ens bibliotekets farliga förfallodagar har motiverat mig till att läsa ut boken nån gång. men nu så, end of story!

därtill har jag även ägnat lite tid åt att luska ut hur fasiken man får in hela youtubefönstret i bloggen, inte bara länken alltså. jag fick nästan huvudvärk igen innan jag fick det att fungera. men alltså. jag lyckades. and the outcome is:



jag har nog tjatat om den här låten nån gång tidigare meeeen
jag tycker mycket om annas version av låten

pusshej förresten. nu ska jag städa. skittråkigt.

3 comments: