5 February 2009

runebergsdagen

eftersom den här dagen ligger mig så himla varmt om hjärtat, skulle jag självklart gjort ett inlägg om runebergsdagen.

det är faktiskt jättesant att jag är kär i den här dagen, men bara för att man får äta runebergstårtor. jag har inte ätit någon bakelse än, men de ligger och svalnar under en bakduk i köket, så snart blir det av va. degen jag gjorde skulle räcka till 16-18 stycken, men jag fyllde bara femton formar. och åt tre portioner i degform istället. nu mår jag illa, och ni är inte förvånade, antar jag.

jag ska snart dekorera dem och fotografera dem, men eftersom jag varit jätteaktiv och duktig och tömt kamerans innehåll på datorn istället, kan jag ladda upp med läskkalasbilder från förra helgen! ni förstår, det hela började egentligen på onsdag, då vi fick ett jättefiffigt och fint inbjudningskort till lillasysters fyra-års kalaaas.

inbjudan finns på andra sidan dragspelsmagen!

åh hon var så söt och fin dagen till ära!

fyra stycken ljus

min mamma äe så jävla kung på att baka.
ni ska förstås inte tro att min mage var bottenlös. näää alltså.
jag åt minst sju av varje sort.

mamma hade bakat och fixat en himla fin tårta åt lillasyster.
uppskattad. min mamma borde stå och baka i mitt kök också,
varje dag helst. jag har inte ärvt en enda soppslevsarm eller
några degknådningstag eller avsmakningstalanger av henne, hehe...

och det var helgen i ett litet nötskal. som gästande stjärna hade vi med oss jussis pappa hem till min familj också, det var minsann spännande (och givande). på söndag var jussi och hans far och tävlingsskrinnade (FRIVILLIGT!) 22 kilometer. de klarade sig bra och jag började som vanligt svettas av bara tanken på att ens dra på mig skridskorna.
nu ska jag dekorera!

2 comments:

  1. haha käki du gott å dom skrinna? så ska de vara! men hödu. jag fick inge böter, bara en skriftlig varning... de va säkert bara så ja sku få vet va han heter...:)ja ha ännu int fatta hu man lägger upp flera foton/inlägg så de okej att du int kan länka mej... nu har jag köpi 8 liter pepsi max så nu måste jag kiggla. kyss.

    ReplyDelete
  2. Nice inbjudningskort! Och allting ser gott ut!! :D

    ReplyDelete