12 February 2009

tigerögon

för att ge denna torsdagseftermiddag lite ljus har jag talat med på josefine på delefånen och kokat upp lite te åt mig själv. och ätit en suverän bulle till teet. morgonen började ganska bra också. jussi bjöd på sandwich och battery-frukost klockan 05:45. ohälsosamt och välbehövligt stundvis. jag gillar de morgnarna vi vaknar tillsammans mest, de morgnarna jag vaknar tidigare än jussi är den procentuella sannolikheten att jag försover mig cirka 85%. som jag till exempel lyckades med förra fredagen och i onsdags. BRA. jag får så jävla låg självkänsla av det. och jag avskyr att börja dagen utan frukost.

MEN imorgon är det fredag. tusen pussar på det, för jag behöver sömn och jag behöver chill och jag behöver mycket god helgmat. mest behöver jag nog pengarna som morgondagens lönedag innebär.

nu ska jag antagligen koka lite mera te och lyssna vidare på twilights soundtrack-cd. jag blir alldeles himmelsk av alla låtar nästan. åh.

titta vad min katt(unge) är stor.
hon är nästan större än mig - she's a tiger!
(och tandborstarna är förstås en synvilla och spegeln är inte alls skitig)

2 comments:

  1. ojjj vilken stor kissebebis. idag ha vi äntligen vari å sterilisera mitsu. haha hon e alldeles vinglig och tror att hon ska kunna springa, varpå hon snubblar och sätter sig på baken eller bara faller omkull rätt å slätt. och hon är bedövad så hon kan int kontrollera nånting, varpå hon dräglar som satan. de ser ut som fjärilsspott, stora högar över hela golvet. hejdå 94€!!!!! billigt!!!!

    ReplyDelete
  2. visst är det jättesynd om dem när de fortfarande är sådär borta efter narkosen? ._. ojojoj. hoppas hon återhämtar sig bra! hur gammal e hon riktigt förresten? vår gråa kisse klara sig bättre än den svarta. fast den gråa vakna upp ur narkosen efter 2½ timme, va alldeles vinglig och full, men trodde ändå den kunde hoppa runt i katträdet som tarzan = vi va tvugna att gömma ett av träden och täcka över det andra med lakan. men det är ju lite skojigare nu när den sexuella driften deras int är så enorm och vild och bottenlös, haha. ja, och billigt var det ju förresten ja! fast vi betala 'bara' 90, på det alternativa stället B skulle de kostat 130 ege. ehehe. vadå röva pengar av folk.

    ReplyDelete