2 February 2009

monday


måndag klockan sexton och
jag sitter och väntar på att jussi ska komma hem, den snälla mannen har med sig takeawaymiddag bestående av subwaybröd. när varje smula bröd ligger i min mage ska jag absolut byta om till pyjamas och krypa ner under täcket, gnälla lite över att min vetekudde har R.I.P-stämpel nu och förevigt (tills jag orkar lägga ned de 0,000000000001 hästkrafter och de slantar som behövs för att införskaffa en ny), och sedan sova tills imorgon bitti. tror jag. den här morgonen var den drygaste av alla 04:45-morgnar hittills nämligen.

men det var hemskt fint väder ett tag på dagen. mycket vårigt solsken och alldeles blå himmel. fast understående bildbevis är gammalt från 2007.



1 comment:

  1. Hej Wasse. Vill du att jag länkar din blogg från min? Får jag isåfall skriva "lotta w" som länknamn? //sam

    ReplyDelete