14 February 2009

fikadags!

fikat var brabrabra. jag har minsann underskattat min hemstad, märker jag. cafét var fantastiskt, alldeles litet men med ett bra tidningsutbud och ett himla bra fikautbud. sacherkaka med vaniljsås was my choice, jussi åt en bakelse med hallon och vaniljkräm (som var godare än min sacherkaka, faktiskt). jag måste besöka cafét genast jag hinner igen. där fanns till exempel världens största apelsin-nougatmuffins! anyone?

dessutom var jag och handlade på apoteket; mycket halspastiller eftersom min hals var ett stort tjockt ogenomträngligt rivjärn imorse när jag vaknade, och så öronproppar inför ikväll. lite känsliga öron och högt ljud har en tendens att förstöra rätt mycket av den annars fina stämningen, har vi lärt oss, så nu är vi förberedda!

och så några sköna toner för en lördagseftermiddag, låten är från filmen Once vi såg tidigare idag, här.

1 comment:

  1. oh, underbar låt, verkligen!:)

    jo, jag skulle ju berätta om boken, emma mias dotter, den var läsvärd, fast inte alls upplagd på samma vis som de andra böckerna och lite annan stil på den, men det kvittade tyckte jag! berättade först det som redan hänt ut emmas synvinkel, så det var intressant! och sedan fortsättningen då :)

    ReplyDelete