17 February 2009

sunday on a tuesday


jag tycker om att vakna när kroppen vaknar av sig självt, när den fått tillräckligt med vila. inte till den förbaskade väckarklockan. därtill är det ju extraordinärt när solskenet letat sig in i sovrummet genom gardinerna när man vaknar, och att jussi också tagit ut ledighet för idag. sen hann jag läsa mycket i min kvällssagobok medan den söta pojken sovande låg bredvid mig och log i sömnen.

det är alltså som en fin söndagsmorgon, bortsett från att mitt huvud är ganska nära att explodera och jag hostat sönder halsen.

och kan ni förresten förstå hur harmoniskt det är dricka te? alla fantastiska tesorter liksom. tack.

2 comments:

  1. mm te är gott :) lilla syster hade köpt rabareber grädd till mig i lösvikt när pappa & hon kom förbi. Tänk vad snälla alla blir när man är sjuk :P :) hoppas du mår bättre snart! KRAM

    ReplyDelete
  2. Krya på dig, vännen!!

    ReplyDelete