16 February 2009

sjukstugan

igår steg min kroppstemperatur med några extra grader, och febern kom lite från och till, men lättade till kvällen. eftersom jag var säker på att jag orkade jobba, vaknade jag i vanlig ordning klockan fyra imorse, tog mig till toaletten för morgonens första bestyr och höll på att svimma på momangen. sen låg jag kvar på golvet i ungefär en halv timme och samlade lite krafter, släpade mig tillbaka till sängen, undrade om det var okej att ringa chefen den här tiden på dygnet och kom fram till att det nog var det. chefen = en pissed off jävla satmara. jag har önskat henne döden hela den här dagen. jag avskyr den människan. jaha, men chefen tyckte att det vore ansvarslöst att inte gå till jobbet fastän man är sjuk, och hur skulle de kunna hitta någon som kunde jobba istället för mig såhär tidigt på morgonen. efter att jag medvetet förargat chefen ytterligare, slängde jag ungefär luren i örat på henne och drog på mig en michelin-outfit och begav mig ut i kylan. eh 12 grader minus är gott för själen alltså. mina muskler och leder värkte och det tog ungefär 25 minuter att gå den ena kilometern till jobbet.

så då jobbade jag i två timmar, uppsökte hälsocentralen och fick några dagars sjukskrivning. inte så att jag klagar precis. om det kostade mig tjugo euro att få chefen kidnappad och torterad kan ni vara säkra på att jag skulle köpa till mig tjänsten.

jussi är världens lyckligaste pojke just nu, eftersom hans nya flickvän ELGITARREN kom på posten idag. typiskt va. fast en liten nypa salt nu va. det låter fint och jag är fortfarande hans prio nummer ett så no panic för mig. jag dricker (mycket) te och äter (tiotals) chokladkex. det är gott för själen for real.

ingen tvingas ju till att ha överseende med bilden
men det vore ju helt okej IFALL man kunde ha det ändå...


och james blunt var ju förresten underbar i lördags. vilken fantastisk musiktalang han är. hade ju suttit bra med en kamera, men det hade vi icke, men vi lever länge på det ändå :)

No comments:

Post a Comment