17 November 2008

chocococo


efter en mycket bra helg är det måndag igen. måndag är nuförtiden är rätt så rolig dag, trots allt, eftersom en ny säsong av 'du är vad du äter' har börjat. länge leva den människan som kommit på denna fantastiskt underhållande idé! tur att hon INTE kommer och går igenom MINA skåp. stackaren skulle genast falla av pinnen nämligen och jag skulle antagligen bli passad till fängelset. tack.

vad mer, en fin helg ligger bakom. att sova hemma hos familjen och umgås med dessa underbara människor var magnifikt. på lördag var vi till sjoki en snabbvända, och jag hittade den perfekta mattan till vårt vardagsrum. den är hjärtligt välkommen till oss så fort skatteåterbäringen ägt rum, det vill säga inom en månad, och jag har råd att köpa hem den. hurrahurrahurra! och så fikade vi på arnold's. om inte jag har drömt tusen våta dagdrömmar om deras muffins i flera månader nu... och de har ju världens godaste chokaddryck också! fast jag måste väl medge att jag mådde illa som gatan efter denna sockerchock...


när vi kommit oss tillbaka, gasade josefina in på gården direkt efter oss. så lite lördagschill med jåsella till på köpet, min helg har alltså varit som gjord. det enda lilla minuset var resan upp tillsammans med katterna. båda hade kräkts varsin gång under första halvtimmen. hemresan gick däremot myyyycket bättre, förutom en liten bravad som varade i cirka fem minuter. men efter ett hus på över 300 kvadrat, känns vår lilla tvårummare på 52 kvadrat som en minigrotta för katterna, antar jag. de har mest varit rastlösa och jamat och haft förbannat tråkigt sedan vi kom hem igår...

och even moreover. jag är trött och jag känner för att kräkas mest hela tiden. det går kanske om imorgon. nu kom min duktige man hem från gymmet. jag har ju inte liksom förvånande nog varit lika duktig. som man antagligen kunde räkna ut redan. hejdå.


1 comment:

  1. men du är vad du äter är ju på torsdagar!? eller du kanske har annorlunda förresten...smart jag är :P

    ReplyDelete