4 November 2008

shake your walls

budgetdag nummer ett som var igår, gick utöver förväntningarna. att BARA äta nudlar, var inte alls så torrt/hemskt/svårt som jag trodde att det skulle vara (okej: jag blandade i majs, men majskorn är faktiskt nästan lika gratis som nudlarna). dessutom gjorde jag HELA veckans inköp IGÅR, och det är ju alldeles fantastiskt, eftersom det lär ska vara mer ekonomiskt i längden (nej, jag har faktiskt inte prövat på det innan, eftersom jag tycker att det är så fascinerande att gå i matbutiker och är tvungen att besöka minst en om dagen). fast det ska nog inte hindra mig från att ändå finna mig själv in the grocery store senare idag, tror jag. igår det var ju jätteinspirerande att köpa hem billiga saker inför en billig vecka, exempelvis nudlar, majs, tomatkross, lök, makaroner, morötter och ärtsoppa. ÄRTSOPPA. haha.

till min stora förnöjelse, vaknade jag klockan nio imorse till att min klocka väckte mig. katten låg och sov i fotändan, och jag har inget minne av att den skulle ha väckt mig inatt. den höll nog sin kvällsseremoni för den borttappade älskaren ännu igårkväll, men nu är hon alltså sitt gamla vanliga jag, och det är ju ett fröjdmoment i detta fall. HURRA! nu är det bara att ringa veterinären!

imorse var min frukost fullbordad med te, scones och honungsmelon. honungsmelonen är ju sjukt god, och ungefär den enda frukten som ser lite ätbar ut den här tiden på året. när börjar klementinsäsongen? houngsmelonen tillhör inte budgetveckan, men jag köpte den redan i söndags. och tebröden är ju så barnsligt enkla att tillaga, 20 minuter och typ fem basingredienser (+havre- och vetekli för fibrernas skull). och vad är väl inte godare än ugnsfärskt bröd?


för övrigt längtar jag ganska mycket efter snön. har det typ snöat all annanstans än just i de södra delarna av landet?? och sen längtar jag efter julen också. fastän den redan har inletts, egentligen. det är sjukt mysigt att folk redan satt upp julens utebelysning, som ser finfint ut om kvällarna. jag hade väl planerat in en promenad, men jag har mer lust att gå och (fönster)shoppa hem alla julklappar NU. japp, promenaden får nog vänta tills ikväll.

1 comment:

  1. JA KÖPTE EN STOR PÅSE KLEMENTINER IGÅR!!! <3 de doftar så jul när man skalar dom. ojojoj å vi ha drucki glögg redan 3 kvällar, igår spetsad...hehe. nån kväll ska jag å jill laga jul-glass me pepparkakskross, kanel, nejlika osv. ahaaaaaa

    ReplyDelete