20 November 2008

SNÖ!


DET ÄR ALLDELES FANTASTISKT. under en natt förvandlades hösten till full vinter! det har snöat heeeela dagen och det är underbart mycket snö överallt! fast att trampa med en cykel utan växlar och med tomt bakhjul i snöterräng var inte lika skojsigt imorse, mina ben var fulladdade av mjölksyra när jag vare framme... men för övrigt: JÄTTEBRA! man kan ju inte annat än gå omkring och vara jätteglad!

att städa dunfabriken igår gick också bra. min nya arbetskollega var himla trevlig, estnisk eller rysk möjligtvis, och levde sig upp till deras halvt smaklösa klädstil. en vit skjortblus med svarta bollar samt volanger, ovanpå en leopardmönstrad FLEECEväst (!), lite för korta joggingbyxor, lilarandiga strumpor och bruna söta seglarskor. haha, jag som aldrig vill lägga på mig annat än dom fula marinblå arbetskläderna till sliskjobbet, och så den här människan som kommer i skjortblus och väst. fast damen var rar och trevlig och mycket pratsam.

igår hann jag sova lite middag mellan de två jobbpassen. de är hemskt skönt att krya ner under täcket tillsammans med en kokhet vetekudde. den får mig att somna på momangen, oberoende om klockan är natt eller dag eller om jag är pigg eller trött. idag hade jag också gärna sovit lite innan jobbet, men det hinner jag klart inte eftersom jag snart måste kila iväg till jobbet i racerfart. mina ögon svider, jag är förbannat trött. nu ska jag iväg.

1 comment:

  1. JAAA! åh jag blev också så glad då jag vaknade upp till det vita vinterlandskapet! <3

    ReplyDelete