24 November 2008

sundaydriving

BRRRRRRRRRRR. jag sitter hemma och ska snart käka lunch, för att därefter kila iväg till jobbet igen. det är ISKALLT ute och promenaden hem från jobbet höll på att bli sista sagan för mina genomfrusna tår, fingrar och kinder. och när vinden tog i som mest kändes det som att man promenerat på en springmatta - man försökte ju komma framåt men stod bara och traskade på stället. och jag är fortfarande alldeles genomfrusen.

jag måste köpa mig ett par varma och bra vinterskor i år. oberoende hur de ser ut eller vad de kostar, det gav jag mitt ord på igår när jag var ute i snöstormen och hoppade i drivorna med mina små tygskor. det blir mitt nästa projekt tror jag. fast jag avskyr vinterskor.

och igår hoppade jag jussi vaken efter elva. vi låg i sängen ett tag tills klockan blev så mycket som tolv och vår lilla k-market öppnade sina dörrar. vi kilade genast och köpte frukost åt oss. MYSFAKTOR TIO. sen var vi till tavastehus och såg bröderna Coens nya film, "Burn after Reading", och den var sjuuukt bra, precis som "No Country for Old Men". man borde gå oftare på bio. det skojigaste som finns är väl att dricka läsk och käka popcorn framför den stora screenen. MYSFAKTOR TIO, igen! fast på vägen hem var det sån snöyra, att vi fick ta motorvägen på 50km/h. det tog ju bara omkring 1 timme att köra 30 kilometer.

och jag köpte faktiskt glögg igår med, glögg med vaniljsmak för att vara exakt, men jag hann aldrig dricka den igår. vi kom bara hem från tavastehus för att slänga ihop en ostsallad med baguetter till, och sedan spendera resten av kvällen framför teven med idol och bigbrother. därefter värmde jag upp min kära vetekudde och kramades med den och med jussi om vartannat och somnade på sådär femton sekunder. happy sunday.

No comments:

Post a Comment