13 November 2008

fyrljus

jag har gått så fasligt mycket idag, och sopat så fasligt mycket golv, och diskat så fasligt mycket disk, och lekt så fasligt vilda lekar med två illbattingar till katter - att min kropp känns näst intill förlamad. fast det är bra. det känns alltid bra sen. buskisse blev lugnkisse efter cirka två timmar och ligger så snällt och spinner i min famn nu. imorgon blir det trettiotvå mil i bil med kattdjuren - inte ett så trevligt nöje, men mer nöjdsamt att sen komma fram. det ska bli brabrabra att träffa familjen imorgon och vara hos dem hela helgen.

på förmiddagen kilade jag till citymarket, där de hade massa fina erbjudanden; exempelvis massa frukt för 1€/kg! EN EURO, imagine that! så då köpte jag lite klementiner och lite bananer och lite mango och sånt som jag ju knappt orkade bära hem iallafall, men nu är det tänkt att jag ska byta bort mina våta diskkläder och sen cykla iväg till stan och köpa mjöööölk så jag kan fixa ihop en milkshake av mangon! hurra.

därtill väntar ett efterlängtat och mycket trevligt paket på mig vid posten, som jag också ska kila efter nu på samma gång. det ni.

No comments:

Post a Comment