27 November 2008

några veckor

nä vet ni vad. nu blev det väl antagligen hejdå till vintern, eftersom det ska regna imorgon och det är plusgrader ute just nu i denna stund. jag sitter inne och fryser som gatan i min sköna men otillräckliga fleecetröja och har sett "my sweet 16". HERREGUD.

tur att veckan snart är över och det blir helg. jag är jättejättetrött och min kost på enbart nudlar och majs och klementiner börjar visa sig i olika symptom på näringsämnes(!)brist såsom mörka trötta ögon och torr/blek hud. skärpning nu! men jag är totaloinspirerad. jag har mest lust att inte tänka alls och bara dricka naturdiets milkshaker för att mätta kroppens behov.

jag har promenerat till och från olika jobbplatser i veckan, och mina fötter håller på att säga upp kontraktet. men imorgon så blir det lite helg sen. igår var jag och tvättade rent golv på, vadheterdet där man reparerar bilar, eeeeh..., men hursomhelst: nu vet jag hur en bil ser ut UNDERIFRÅN. och därmed kan jag nästa kalla mig själv teknisk, för att inte använda mig av tekniskt BEGÅVAD, rentav. äsch. jussi skrattade bara huvudet av sig när jag försökte förklara hur teknisk jag kände mig.

det blir snart december, my god. tiden går så snabbt. jag måste köpa lite fönsterbräden för att få upp juleljus, och så en pappersstjärna i fönstret måste det också bli nästa vecka SENAST, och pepparkaksdeg (jag snålar ihjäl mig snart, degen är så förbaskat gooood!) måste fixas och alla julklappar sen och jag har inte ens lyssnat på julsånger ens, och när ska jag fixa en chokladkalender och sen de där julklapparna igen. stressamt. jag köpte glögg i måndags och har inte hunnit öppna och smaka det än. shit pomfrit. om en månad är ju julen redan förbi.

No comments:

Post a Comment