19 November 2008

hong & tong

klockan är sådär ungefär tretton och jag kom hem från jobbet för sådär 1½ timme sedan kanske. klockan femton ska jag befinna mig på följande ställe, och jag hoppashoppashoppas att det går fort undan där. jag är jättetrött och gäspar med mitt stora lejongap, tio gånger i minuten. förmiddagen gick snabbt iallafall. på varuhuset spelade de julmusik i högtalarna och de trevligaste biträdena jobbade under morgonskiftet. dessutom hade det ju snöat fem snöflingor under natten, så det var lite vitt på marken. och jag valde att cykla istället för att promenera idag, eftersom de tröttar ut fötterna mindre med tanke på det andra jobbpasset.

igår satt vi i soffan och drack milkshake. det blev fantastiskt gott med banan, mango och nashipäron. och äkta vaniljsocker förstås. och till det kollade vi Dexter. av alla serier på teven, är nog Dexter det enda som kan komma upp i samma tio-poängar-klass tillsammans med House. i love it och jag önskar av hela mitt hjärta att 'the Bold and the Beautiful', som förresten tappat gnistan och poängen för cirka sex år sedan, kunde bytas ut till Dexter. dexter morgan en timme varje vardagseftermiddag, det vore väl nåt, speciellt som hans syster är sjukt snygg i andra säsongen.

välkommen till mitt intressanta liv; nu ska jag nog sova en halv timme eller så och sedan woka ihop lite middag innan jag drar iväg till jobbet. dessutom lovade jag ta kvällspasset imorgon och på fredag också. samt jobba lördagsförmiddagen. drygt som fan alltså.


No comments:

Post a Comment