26 March 2009

dagens fem

1. hur kan det komma sig att det är städdag igen...? vi har kommit fram till att helgens början, dvs fredagen, blir mycket roligare om man städar redan på torsdag. oftast hinner jag nästan blir färdig med städningen innan jussi kommer hem, men idag... idag har jag inte ens börjat fastän jag varit hemma i en timme redan. men jag SKA börja. snart.

2. igår var det våffeldagen, och det hade jag ju så gärna firat med våfflor (och mycket grädde), men oturligt nog äger vi fortfarande inget våffeljärn. det är jättesynd. jag ska ta mig i kragen och beställa hem disneys variant av det så snart som möjligt. våfflorna är avbilder på musse pigg, fiffigt och piffigt, inte sant!

3. inatt hade katterna haft omkull min stora fina krukväxt. fast det hade inte gått itu ändå, trots att mycket jord fanns på golvet. jag tog katterna under vardera armen och skällde lite på dem och försökte tala kattspråk med dem: "rör inte den jävla blomman eller så får ni FÄNGELSE och får gå utan mat i flera år!" under dagen hade de nafsat bort/av/sönder de understa bladen. jag ska minsann strö vitpeppar över hela växten så fort jag städat och kommit mig till en butik (för vitpeppar äger jag icke...)!

4. idag skiner solen jättemycket. och det är kallt som i nordpolen. snön sitter kvar som karlsons klister.

5. till lunch åt jag ett par äckliga skapelser som inte kan identifieras vidare, som iallafall gör att jag mår illa av all söt eftersmak i min mun. great success!

1 comment: