31 March 2009

kort och gott

det har varit fantastiskt väder, därför har jag vänt på varje sten för att hitta min jättejättetunna vårjacka (eller höstjacka, är det väl egentligen), äntligen gått in mina converse (ooooh denna smärta i mina tår!) och även druckit en vältjänad battery i vårvädret.

jag hämtade även mitt ellospaket på posten. jeansen var ju... delvis en positiv överraskning, eftersom storleken faktiskt var den rätta, och delvis negativ, eftersom passformen var liksom... helt fel. jag har alltså fått ett par nya hiphoppants! HURRA! men jag fick två behändiga klänningar också som var tiopoängare. och pantsen kostade ju likamed ett knippe bananer = inte så fasligt dyrt.

vad jag vill ha sagt idag är ingenting. därför kan jag även berätta att potatismos med soyabolognese har varit rejält underskattad i min värld. idag åt vi det iallafall. och sen försöker jag få bukt på min kattfeber. det är INTE lätt, speciellt inte som jag hittade världens sötaste kattkandidat idag som lika gärna kunde flytta in första veckan i juni. men jag tror jag måste vänta. till hösten minst.

nu ska jag dricka te och sova.

1 comment:

  1. :) Åke är nog ett riktigt okej kattnamn tycker jag.. Göran t.ex. skulle väl inte vara lika fint. Hah. Jag vill också ha en katt till nästa höst.. Tror jag ska skaffa en tillsammans med min lillasyster som jag antagligen bor med. :)

    ReplyDelete