24 March 2009

några bilder

bilderna som togs på den där 40-års festen i helgen var över 300. de flesta har jag ingen aning om (eller okej, EN svag aning har jag väl) vem som tagit. åtminstone är det mycket fulla människor på dem. till exempel finns det ett par bilder på min otroligt misslyckade dansmoves på dansgolvet. jag har de mest besynnerliga miner på varje bild, och min kropp ser brutalt förvrängd ut på nästan varje bild. otroligt. jag ser ju ut som Gummi-Tarzan! men det finns också fler roliga bilder på andra människor. dessvärre är jag inte helt säker på hur mycket de uppskattar att få se ögonen-rödsprängda-håret-på-vift-kläderna-sitter-absolut-inte-som-de-ska-sminket-kletar-andedräkten-stinker-sprit-till-och-med-på-bild-ja-ni-vet-bilder av sig själva på något oförväntat ställe som till exempel på denna blogg, så jag måste avhålla mig från att ladda upp dem. hur mycket jag än vill. däremot kan jag bjuda på material som icke behöver censueras. och de övriga bilderna är från huset vi sov i, hemma hos ett par familjebekanta. jag var så fascinerad över alla saker som fanns överallt!


första gången sen jesu födelse som jag klädde upp mig inför något,
kändes det som

välkomstbubbel


haha. på söndagsmorgon var jag ju inte den enda det var jättesynd om.


titta vilken fin mugg! man kan ju förvara pennor i den...
MEN man kunde ju också findricka varm choklad ur den.

vad heter dessa riktigt...
men jag skulle hemskt gärna vilja ha många stycken.

titta igen! en sjöhäst!

och detta fina fönster sen. när jag blir stor och blir byggmästare (ehm...!)
ska jag bygga ett genomskinligt hus av de här glaskaklen.
fast det ville inte jussi, typiskt va.
fast då ska jag bygga eget. såklart.

2 comments:

  1. Jag tror den där kvinnliga träfiguren kallas rysk gumma.. Fina bilder!

    ReplyDelete
  2. Den ryska morsgumman kallas babushka :)

    ReplyDelete