30 March 2009

måne

hon är både fotogenisk och chillig

den här dagen har lekt förbi så snabbt att jag inte ens hunnit bli kvällstrött! jag borde redan stå och duscha, för att sedan handdukstorka kropp och hår, för att sedan lotionera in både kropp och själ i både pärondoft, linimentdoft och cacaodoft. det är en salig blandning som gör mig nöjd och trött. det är inte så kallt längre att vetekudden skulle behövas ens. det är konstigt. för det är verkligen sommar snart.

mitt ellospaket väntar på mig i posten, jag skaaa lösa ut det, men paketet innehåller ett par jeans som jag är SÄKER på att är för små. trots att erfarenheter är sjukt många, lär jag mig aldrig att man aldrig ska beställa jeans på posten. det är klart man måste prova dem innan man köper dem. typiskt nog så finns det inte ens returrätt på de här pantsen, det är ju förjävligt. nåja. imorgon. innan jag går till posten ska jag nog hämta mig ett kilogram choklad att trösta mig med när jag inser att byxorna antagligen vore rätt storlek OM jag var fyra storlekar mindre och mina ben var 20 centimeter längre... haaahaaa. det är ironiskt.

vi har nyligen ätit minestronesoppa med soyafärs och spagetti (rakettispaketti!). och paprikakeso. och pestobröd med ananas och paprika. jag är sjutusans mätt, så jag spricker nästan, men creds till mig (och jussi lite grann som skivade halva paprikan, haha) för att jag gjorde en kulinarisk handling med positiv framgång! detta sker inte varje dag, vill jag bara påpeka, att jag lyckas i köket är som att vinna på lotto. det sker av rena turen och sannolikheten är lika stor.

hoppas resten av veckans dagar fram tills fredag igen går lika snabbt som denna måndag. då kommer nog detta bli en braaa vecka!

1 comment:

  1. Hej :) tänkte bara säga att du tar superfina & konstnärliga bilder, plus att du skriver väldigt bra. Så, du har ett bra utgångsläge för att söka till skolor tror jag.. Fotograflinje, journalistik t.o.m., du skulle säkert vara bra på att skriva krönikor och dylikt. Just a thought. Beror ju på hur svåra inträdesproven är förstås.. Men, ville i alla fall säga det. :)

    ReplyDelete