23 March 2009

it's great

historien om min gråa katt.

min gråa katt har diarré. den är jättedålig i magen och jag måste ringa veterinären imorgon om det går om, för det är redan fjärde dagen nu. när en katt är knäpp i magen, stinker den så förbannat äckligt, efter att den varit på sin kattoalett som står i vårat människobadrum, så måste man tända tändsticka och spraya parfymerad luftrenare där för att kunna vistas där själv.

det är dessutom hemskt sorgligt att jag idag klippt loss torkad wanna-know-what ur svansen på den och katten var väldigt sammarbetsvillig. inte.
det är också ganska jävla sorgligt att den har massa avföring i tassarna och i svansen och i pälsen efter dens toalettbesök. då har jag exempelvis bytt byxor redan en gång i eftermiddag eftersom den hoppat upp i famnen min med sina stinkande skitiga tassar och tassat runt där ett tag.

nyligen uträttade den sina number twos (IGEN) och kilade kvickt som gatan från badrummet till vardagsrummet. därefter rullade den givetvis runt på vardagsrumsmattan och spred ut all illaluktande substans i pälsen och tassarna överallt på mattan. nu har jag gnuggat och tvättat ett bra tag, men måste nog få mattan till the laundry service fort som blixten.

gud så luktar illa i mitt hem just nu.

2 comments:

  1. i know that feeling. och visst e de roligt när dom e på vessa och gör nummer två mitt i natten när man sover, och sen hoppar upp i sängen med kakkageggiga tassar och trampar en typ i fejset. och alla små bruna tasspår på alla golv och just dedär när det visst blir kvar lite skit i baken på dem som torkar fast. uuuuusch det luktar skunk, men de brukar gå över. :D :D :D

    ReplyDelete
  2. Stackars katt. Och stackars er.

    Nu tycker jag att ni borde ringa dom där rosaklädda städtanterna som gärna städar hos folk.

    ReplyDelete