19 March 2009

the starring stars

den senaste veckan har varit bra gemytlig. förra fredagen hade vi min syster och hennes man på besök, och vi chillade heeela kvällen. jag drack battery (hrm, bland annat) och lyckades strålande med att vaka i 24 timmar. obotlig trötthet nästa morgon när väckarklockan ringde. då kilade jag och min syster till butiken och inhandlade ingredienser till bakverken som vi skulle bjuda den sovande hingstens (läs: jussis) föräldrar på, som skulle komma senare samma eftermiddag. tyvärr hade våra respektive fått släng av en värsting till baksmälla (vi tjejer vet hur man dricker sofistikerat och i anständiga mängder), och de båda var hemskt fula och misskötta när de följde med på matuppköpet. som alla vet, är den bästa bakismaten pizza. därför styrde vi kosan mot LIDL (ja. lidl.) och köpte hem sju stycken pizzor.

lidl är faktiskt underskattat när det kommer till saker som pizzor. de är jättebilliga, förpackningen ser lite knepigt ful ut, MEN HOLY COW så goda de är. REKOMMENDERAS!

så det var en bra helg. min syster med sällskap avreste i samma stund som jussis familj anlände. på lördagskväll var jag död och somnade halv tio. och sov fram till kvart i nio. BRA JOBBAT! söndagens väder var inte strålande, men vi var ute och promenerade iallafall. det gör mig skön i kroppen.

på måndag anlände nästa hedrade gäst: jåsella! och hon återvände till österbotten igår. vi åt kanske, vadå, 500 gram choklad på var, lite pizza och mycket majs. josefine lyckades få mig att känna mig lite (!) som en kvinna igen, genom att lacka mina naglar (rosa). och eftersom jag icke har en acetonflaska i min ägo, sitter fortfarande lacket kvar på mina naglar och förfaller. josefine, du kunde väl också ha förnyat min garderob (som känns som att den bara skulle bestå av unisex- och ladyboykläder, inget som skulle kunna avslöja att den tillhör en kvinnlig varelse), och så kunde du väl ha shejvat mina ben (päls - next) och fixat till mina ögonbryn (som hänger som ridåer över ögonen nästan). nästa gång, säger vi!

idag överlåter vi alltså gästbädden åt jussis bror. innan min man med sällskap kommer hem runt klockan 16 är det menat att jag ska städa lägenheten. som ägs av katthår nuförtiden. båda katterna har en sorts byta-päls-period och tappar det i mängder. katthåren finns överallt and i can't help it. josefine åt till exempel katthår i plättgrädden igår.

time check: jag har två timmar på mig att få vårt hem att glänsa. det kan låta rimligt, men ni vet ingenting. det är verkligen jätteomöjligt. men då ska jag kanske förflytta mig från datorn till nästa destination och fatta grepp om dammsugaren. det vore ju himla trevligt ifall jag kunde stanna ute i det soliga vädret istället, men så lyckligt lottad är jag inte idag. ungefär den första RIKTIGT våriga dagen för i år. det verkade vara så vårigt ute att jag beslöt mig för att lämna min jacka i väskan och gå hem i bara fleecejackan (med t-shirt under). jaha. så gick jag tio meter och kom fram till att kanske hade överdrivit lite grann, men inte kunde jag ju svälja min stolthet och ta på mig jackan, så jag gick hem i fleecen och har fortfarande gåshud. REKOMMENDERAS!

den här bilden är nog 3 år gammal. men det var en skön vårdag,
och bilden representerar ju JÅSELLA, veckans gäst!
(man skulle ju kunna tro att bilden föreställer josefine och hennes pojkvän.
men det är faktiskt josefine och jag.
jag i pojkaktiga pottfrilla (vilket det inte var EGENTLIGEN).
mitt vackra (...) gröna halsband är nog min räddning här)

1 comment:

  1. angående de där kilo godiset vi köpt igår... di har nå feil-i-hovo-liknande dagar vi sokos o i s-marketen som e under va de ett sånt hääärligt erbjudande som vi int kuna missa :D nu vill jag dock ej gå in i vårt vardagsrum för där står godisfatet, fortfarande proppfullt med godis. jag riskerar börjar spy när jag ser det, så mycket åt vi igår :D hehe. men din föregående vecka lät heeerlig! vår på gång i åbo också tror jag, eller lite i alla fall, sol men fittit kallt :P PUSSPUSS!

    ReplyDelete