8 March 2009

my real homeboy

dagens hur- fan- kommer- det- sig- att- jag- bor- sambo- med- honom???- upplevelse:
jag tar mitt vattenglas som stått på bordet hela veckan och som jag druckit min dagliga portion vatten ur varje kväll innan läggdags.
-eeeeehm, vad är det för glas? frågar jussi när jag just ska hälla upp ett glas läsk åt mig.
-mitt dricksglas...?
-du-tog-det-inte-från-bordet-va?
-eeeh, ja? det är mitt vattenglas. det är faktiskt rent.
-jomen alltså... nu ska du inte bli arg... jag knäckte min omelettägg i glaset som stod bredvid spisen, så---
-OMELETTEN DU STEKTE I TORSDAGS???
-öh... ja.

frågan lyder:
vad är det som får den här annars så väluppfostrade mannen att ta ett random glas från bordet till att knäcka ägg i? jag kunde ju lika gärna ha skitit i just det glaset han bestämt sig för att använda istället för att ha tagit ett rent glas ur skåpet.
och vad som sedan får den här mystiska varelsen att ställa tillbaka glaset på just den platsen därifrån han tog det, istället för att skölja ur det och ställa det i disken är minsann en knepig fråga.

grejen med det skitiga ägglaset är ju att jag druckit ur det varje kväll ändå. sen i torsdags. "nu ska du inte bli arg" säger en riktig karl och verkar oförstående när jag ser ut att vara en explosionsfara för allmänheten. bra, herr johansson, ten points!

(vi gick igenom ett allvarligt parterapisnack om hur man går tillväga i situationer där partnern borde få ett rungande kokstryk och sedan sova en natt ute i snödrivan, MEN svälja denna bitterhet och ändå fortsätta älska honom. sen diskuterade vi givetvis också hur man går tillväga när man använt ett glas eller vilket kärl som helst, och det blivit smutsigt. rätt svar: man ställer det i disken.)

No comments:

Post a Comment