22 March 2009

wild horse

gud. vi kom hem för ett tag sen, det har varit en vild helg i kristinestad där vi firat ett 40-årigt födelsedagsbarn med både god mat och dricka. till och med jag led av baksmälla imorse. that's bad. antar att jag ska bli absolutist och låta bli spriten den resterande 120 åren av mitt liv. that's good.

jag har drabbats av den mystiska ätarsjukan som gör att min mage blir bottenlös och min hunger blir omöjlig att stilla. därför har jag alltså ätit alldeles förbannat mycket mat. och druckit mumin läsk till och med. sockerläsk alltså. ibland får man göra det, tror jag. min morgonaptit höll på att ta konkurs på det gästvänliga paret vi sov hos inatt. nu blir det ännu pizza, nyligen åt jag ett mars-chokladägg, nytt och spännande, men icke så gott som jag förväntat mig.

dessutom slog också Grin-Olle mig på käften där i fredags efter den där battery-incidenten och jag har varit en sann börda för min man. fastän jag inte riktigt velat det. nu är min tårkanaler tömda för ett år framåt ungefär, skulle man tro, men detta stämmer säkerligen inte alls, gissar jag på. kvällen är ung fortfarande, klockan bara barnet.

1 comment:

  1. jag har också drabbats av ätsjukan tror jag. chips, godis o annat gottegott slinker ner alltför ofta. vart har vår magbottnar försvunnit??? nu väntar jag på att mor ska komma hem så ätandet kan fortsätta! hehehe :P

    ReplyDelete