26 March 2009

städar-lotta

jag var jätteeffektiv. åt jättemycket choklad och drack jättemycket ananasläsk och dammsög och skurade och dammade. sen kom jussi hem och blev glad över att han slapp städa, sen belönade han mig med battery och mer choklad. därmed har dagen varit ganska så lyckad och trevlig. jag har till och med lyckats knäppa några stycken småfula och skitsnabba bilder.

här är den snyggaste bilden.
FÖRSTÅR NI HUR MYCKET KATTHÅR SOM FINNS ÖVERALLT?
detta på bilden kom endast av vår lillalilla sovrumsmatta. galet.

(ja, jag inser själv hur smaklöst det här kärleksporträttet är, men...)
ROCKY is my loverboy!
rocky är vår minimala dammsugare som har tendens att bli krasslig alltid nu som då och ganska ofta. då skriker jussi lite "you can do it, rocky, you can do it!" (som i filmen, ni vet) och då orkar den suga lite till. good boy.

jag hann till och med hitta min egna lilla skattkista jag inte öppnat på sjutusen år.
alla mina smycken! jag tror jag ska återkomma med fler bilder, snart.


underbart att det är fredag imorgon. jag tror att den här helgen kommer bli bra.
det pirrar nästan i magen på mig!

1 comment:

  1. :P japp, väldigt hängiven typ tydligen (han som skippade tandborstningen). Även om jag nog inte tror på honom. Haha, dammsugarbilden är kul :) min plånbok heter också Rocky (H&M-"märke"), har (host) haft den sedan jag var elva då jag fick den till julklapp av min kompis Antonia som jag hade a crush on several times under lågsatadietiden. Den är rätt tidlös alltså, den är svart och kunde lika bra vara köpt i år.

    Aha, nu vet jag vad Battery Stripped är, ska kolla efter den här i Sverige om den är så god som du säger.. Tycker om originalet.

    Jag har inte sökt till några skolor ännu men lägger turismutbildningen på Novia i Åbo som första alternativ. Skulle ha varit kul med en medianom-utbildning också men jag känner mig INTE redo att flytta till ett ställe som Nykarleby = i mina ögon ett middle of nowhere, icke attraktivt. Okej, det här blev den längsta bloggkommentar jag någonsin skrivit.. :) Lycka till med katterna, ha det bra //s

    ReplyDelete