7 March 2009

my boyfriend is stolen

dagens roligaste:
vi var och åt på amarillo tidigare idag (som för övrigt bjuder på bättre vegetarisk mat än någon annan restaurang! de lyckas varje gång!) och när vi ätit klart, satt vi oss i bekväm ställning för att invänta notan. efter ett tag när en surmulen servitris gått förbi ett antal gånger, så snabbt att ingen av oss ens hunnit hojta till om den där notan, så börjar jag dra på mig jackan och är på väg att gå till disken och betala. TILLS en blond ung servitris trippar förbi och jussi höjer på handen lite till och hojtar "hallå!". servitrisen lägger på sig världens gulligaste leende, blinkar åt jussi och vinkar lite grann med fingertopparna. SEN GÅR HON IVÄG! jag, som håller på att dricka det sista ur mitt vattenglas, håller på att sätta vattnet i luftstrupen och undrar hostande (och med 200 decibel i rösten) "KÄNDE DU HENNE BRA LIKSOM ELLER, BLINK BLINK?!". den förvirrade pojken svarade att han bara skulle be om notan och att han inte sett kvinnan förut.

"URSÄKTA, NOTAN TILL OSS, TACK!" sa jag hårt och sockerlent nästa gång hon kom förbi. servitrisen ville dock fortsätta att flirta med min bordskavaljer under själva betalningen. sjysst tjej va!

No comments:

Post a Comment