20 March 2009

tyyyyypiskt!

idag ville jag slippa tidigare från jobbet, eftersom jussi var hemma. fastän jag var vrålandes hungrig hoppade jag över lunchrasten för att satsa på ett större käk senare, väl hemma alltså. så spurtade jag och kom mig från jobbet, kilade till butiken, köpte mig lunch och en battery stripped och la allt i väskan. av en underlig anledning tappade jag taget om väskan, och den arma exploderade i en skönt brunfärgad vattenpöl.

men eftersom det är fredag och allt, blev jag inte så värst arg. fastän väskan var blöt och allt inuti väskan var vått. tänk vad duktigt att inte bli arg då. sen kom jag hem, tog av mig joggingdräkten och märkte att ena (obs, endast ena) benet på byxorna var alldeles blött. så jag antog att det var lervatten som stänkt hit och dit. sen skulle jag packa upp min lunch ur väskan och lyfter en alldeles tom batterydricka ur väskan.

NÄR JAG TAPPADE VÄSKAN GICK DET HÅL PÅ LÄSKBURKEN och allt som inte hunnit bli vått av lervattnet i pölen jag tappade väskan i, var i alla fall dränkt i battery vid det laget. och mitt byxben delade samma öde.


och nu undrar jag, käre gode gud, VARFÖR DETTA MÅSTE SKE? VARFÖR?!

1 comment:

  1. Vad irriterande. :) Är Battery stripped en ny Battery-sort?

    ReplyDelete