10 March 2009

the thing that isn't at all

kan någon fatta hur mycket det snöat under de senaste 36 timmarna...? söndagens våriga & soliga & varma väder känns ganska förbannat långsökt just nu. det kunde vara lite soligt ens. eller kanske inte. men det kunde ju åtminstone sluta blåsa så jäkla kallt. fast inte det heller. om en månad exakt är det påsk. och det bästa med påsken är a)ledigheten som jag längtar efter, och b)mignonäggen jag också längtar efter.

jag längtar ganska mycket efter sommaren. om jag går in på vår toalett (där vi för tillfället har en skitdålig lampa som ger noll ljus) och stirrar länge på mitt skinn, börjar det se brunt och solbränt ut. eller också överanstränger jag ögonen så de börjar se synvillor. hursomhelst, poängen med detta var: ingenting.

men jag kan ge ett smakprov på min babylena och solbrända sommarhud:

detta är min somriga arm. som drabbats av överbehårighet (yeararound).
man vet ju fan inte om man skratta eller gråta.
nu kan ni alltså stirra på den tills ni också blir varse om hur brun och solbränd och lenhudad jag är!

No comments:

Post a Comment