11 March 2009

the winner takes it all

mitt liv bjuder på de mest otroliga upplevelser nuförtiden! idag fick jag mig en ny sådan:
hur-det-känns-att-vinna-i-en-tävling-man-deltagit-i-upplevelsen!
(som ni säkert vet så vinner man inte så ofta. därför är det så fantastiskt.)

jag stressar ihjäl mig på jobbet, och min telefon ringer. konstig nummer, varpå min hjärna börjar arbeta på högvarv för att klura ut varifrån samtalet riktigt kan komma. jag tänker och tänker och det ringer och ringer, och till slut fattar jag att jag måste svara NU om jag ska hinna svara alls.
-goddag! jag ringer angående bla-bla-bla-bla-tävlingen som du deltagit i november förra året! grattis, du har vunnit....

vadå, ett pris?! jag försöker komma ihåg vad bla-bla-bla-bla-tävlingen gick ut på, men blir eld och lågor innan jag kommer på det. JAG HAR VUNNIT I EN TÄVLING HURRA HURRA HURRA, och det måste ju vara nåt jätteglammigt när dom ringer och meddelar mig per telefon!
har jag vunnit en volvo?
eller en utomlandsresa?
eller tio tusen euro?
jag blir så upprymd att jag missar vad gubben på telefonen säger, vad jag riktigt vunnit.
-ursäkta?
-du var med i en specialdragning och får nu tre nummer av en valfri tidning! plus en extragåva på köpet! en ryggsäck eller ett kniv-set!

gud vad jag är besviken. jaha, jag valde tre nummer av en fototidning som utkommer var sjätte vecka. som extra bonus får jag några köttknivar (HUR MYCKET KÖTT FINNS ATT TILLREDAS MED SPECIALKNIV I MITT KÖK EGENTLIGEN, men inte fan vill jag ha en skitful ryggsäck heller). tidningsalternativen baserades på vad jag svarat på frågorna i tävlingen. jag kommer plöstligt ihåg den där jävla tävlingen, som antagligen måste ha varit ett av de största irritatiosmomenten i mitt liv...

SVARA PÅ DESSA FRÅGOR OCH DELTA I EN TÄVLING DÄR DU KAN VINNA EN BIL, EN RESA JORDEN RUNT ELLER 50.000 EURO! alla deltagare vinner ett pris genast!
fantastisk tävling eller hur, ALLA VINNER! svårt att inte låta bli.
efter att jag givit alla min kontaktuppgifter (hett tips: gå ALDRIG och ge ut telefonnummer på internet, de använder det till marknadsföring fast de säger att de inte gör det):
fråga 1. är du intresserad av hälsa? (kryssa ja/nej)
jag kryssar: ja
1b. DÅ KANSKE DU ÄR INTRESSERAD AV ATT BESTÄLLA DEN HÄÄÄR TIDNINGEN FÖR ENDAST 49.90€ och få en yogamatta från LIDL på köpet!
jag kryssar: nej tack
fråga 2. är du intresserad av jakt och fiske?
jag kryssar: nej
fråga 3. är du intresserad av mode och skönhet?
jag kryssar: ja
3b. PERFEKT, DÅ VILL DU SÄKERT BESTÄLLA HEM DENNA TIDNING OCH FÅ EN TRE MÅNADERS PRENUMERATION FÖR ENDAST 129,90€ OCH FÅ EN SUPERFLASHLASHMASCARA PÅ KÖPET (du kommer få kvällens sprakigaste ögon)!
jag kryssar: nej
4. är du intresserad av musik och billiga musikerbjudanden?
jag kryssar: ja
4b. MEN DÅ ÄR JUST DU DEN PERFEKTA MEDLEMMEN TILL CD/DVDKLUBBEN DÄR DU SOM VÄLKOMSTGÅVA FÅR 5 VALFRIA SKIVOR TILL PRISET AV 10, PLUS ANNA ABREUS NYA SINGEL PÅ KÖPET!
jag kryssar: nej tack

jag är inte dum, och fattade i tidigt skede att jakande svar ger mig ett skitdåligt erbjudande. men eftersom jag suktade efter den är utlovade vinsten som varje deltagare skulle få, fortsatte jag svara. och när jag kryssat nej tack på de resterande sjutusen frågorna kommer det upp ett fönster som meddelar:

TACK FÖR ATT DU DELTOG! du har vunnit tre gratis omgångar i ett online-bingolotto! klicka här för att spela!

har man hört på maken... det var den mest piss-off-aktiga tävling jag någonsin deltagit i. och antagligen också den enda tävlingen jag någonsin vunnit i. men det är inte slut än:

gubben som fortfarande hänger kvar i telefonluren och pratar om mina tre tidningar varav den första utkommer 14 april (hurrahurrahurra) och mina nya knivar börjar avrunda samtalet:
-de tre tidningarna och knivsettet kostar dig endast 14,90€! räkningen kommer på posten inom tio dagar. tack för att du deltagit och så vill jag önskar dig en trevlig fortsättning på dagen! hejdå!



hurra. idag vann jag en tävling. min vinst kostade mig endast femton euro.
i'm all happy faces.

2 comments:

  1. haha precis samma sak ha jag vari me om, då sku ja få en fin sportjacka å nå tidningar för ungefär samma summa, hurra liksom! smarta typer

    ReplyDelete
  2. liksom -betala 15euro, "vinn" 3 tidningar. HURRA. jag tycker du borde ha sagt att - nooo thank youu. man får ju nästan 3 tidningar i från butiken för 15e! vilken totalt värdelös tävling :O /emma

    ReplyDelete