5 March 2009

opening party

gosh. i tisdags kom reklambladet för stans nya HongKong. jag blev jättejättesuperduperglad, för jag älskar nämligen skräpbutiker som bjuder på allt man kan tänka sig. alla billiga saker man kan tänka sig, menar jag. sen i tisdags har jag alltså väntat jättemycket på att det ska bli torsdag för att jag ska kunna gå på HongKongs öppning och se på alla skojiga saker.

(jag har en klen minnesbild på att jag varit till en HongKong nån gång som barn när valutan i landet fortfarande var mark, och jag tyckte om affären!)

efter att jag städat som en tok när jag kommit hem från jobbet, och efter att jussi också kommit sig hem, och efter att vi käkat middag var jag sedan äntligen redo att åka iväg på öppningen! jussi avskyr skräpbutiker. det är svårt att övertala honom att gå in i en sådan. men jag lyckades idag liksom.

ha-ha-ha. nu är jag hemma och är skitbesviken. självfallet var ALLA där och det var jättetrångt och alla barn stod vid djurtillbehörshyllorna och klämde på kväkande och pipande hundleksaker som lät JÄTTEIRRITERANDE. jag ville inhandla massa bra saker, men jag kom hem med
-tandtråd
-skitfula plastgalger (censur nästan)
-en diskborste.
och det var ingen billig affär alls. förutom att man kunde köpa vadderade crocswannabes för 5 euro (illa hur fula de är, och vem som riktigt köper dem....) och de tusen första fick svarta vristskydd (WOW!).

end of story. klockan börjar bli läggdags snart, och sen är det redan fredag. fredag innebär IKEA, och det kliar mycket i mina ikeafingrar. ibland när jag omkring där (eller på andra dylika ställen) och får mycket bra idéer, måste jussi säga till mig på skarpen: "hold your horses, lotta!!". fast ibland börjar min plånbok gråta innan jussi hinner ryta till. imorgon verkar riskfyllt redan nu. riskfyllt, men behagligt.

No comments:

Post a Comment